Wydrukuj to Strona

Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY 3,4-latków

 

6.30-7.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI

  • czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne

7.30-8.30 ZABAWY DOWOLNE

  • zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci

8.30-8.45 ZAJĘCIA PORANNE

  • wprowadzenie w tematykę dnia,
  • zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.45-9.00 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA

  • wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych,
  • wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,
  • modlitwa poranna

9.00-9.30 ŚNIADANIE

  • zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,
  • zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy,
  • wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania

9.30-11.30 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH

  • wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych,
  • organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki
  • utrwalanie wiadomości, karty pracy

11.30-12.00 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU

  • modlitwa w kaplicy,
  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad hieny i kulturalnego zachowania

12.00-12.30 OBIAD

  • zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami,
  • wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu

12.30-13.45 ZABAWY ZESPOŁOWE I TEMATYCZNE, KONSTRUKCYJNE Z WYKORZYSTANIEM TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI DZIECI W SALI

  • katecheza, słuchanie cicho czytanej bajki,
  • zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej,
  • rozwijanie zainteresowań dzieci,
  • prowadzenie obserwacji

13.45-14.00 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU

  • modlitwa przed posiłkiem
  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe

14.00-14.20 PODWIECZOREK

  • zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,
  • utrwalanie czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku

14.20-16.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI

  • dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu,
  • kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY 5,6-latków

 

6.30-7.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI

  • czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne

7.30-8.30 ZABAWY DOWOLNE

  • zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci

8.30-8.45 ĆWICZENIA PORANNE

  • zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela,

8.45-9.00 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA

  • wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych,
  • wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,
  • modlitwa poranna

9.00-9.30 ŚNIADANIE

  • zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,
  • zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy,
  • wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania

9.30-11.30 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH

  • wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych
  • organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki

11.30-12.00 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU

  • modlitwa „Anioł Pański”,
  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad hieny i kulturalnego zachowania

12.00-12.30 OBIAD

  • zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami,
  • wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu

12.30-13.45 ZABAWY ZESPOŁOWE I TEMATYCZNE, KONSTRUKCYJNE Z WYKORZYSTANIEM TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI DZIECI W SALI

  • katecheza, słuchanie cicho czytanej bajki,
  • zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej,
  • rozwijanie zainteresowań dzieci,
  • prowadzenie obserwacji

13.45-14.00 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU

  • modlitwa przed posiłkiem
  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe

14.00-14.20 PODWIECZOREK

  • zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,
  • utrwalanie czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku

14.20-16.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI

  • dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu,
  • kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne

Permalink do tego artykułu: http://www.przedszkolewola.com.pl/ramowy-rozklad-dnia/